2014年7月7日 星期一

人類偏肺病毒感染

6月29日
晉晉早上起床後有幾聲咳,體温稍高,到晚上37.5度, 給他食了退燒藥。

6月30日
晉晉早上起床後38.x度,又再給他食退燒藥,book了看醫生。醫生說晉晉感冒,開了藥給他。晉晉整天都維持在37.x度,但十分精神。

7月1日
晉晉於清晨5點幾發出呻呤聲,一看之下,發現他身體好似火爐般熱,探熱後竟然是40度高燒。使唔使同佢去醫院呢?即時給他食退燒藥,並幫他沖涼降溫,降至38.x度,暫時唔使入院。晉晉整日都唔係好肯食野,又唔肯飲嘢,好難退燒,一直都很反復,在37.x - 39 之間徘徊。

7月2日
晉晉早上起身又再40度高燒,我們已有心理準備要同佢入院。老公話先再同佢睇醫生,亦同時收拾行裝,如果醫生建議入院,我地就可即時去醫院。睇完醫生,都係唔建議入院,因為:
1. 晉晉不是持續高燒不退
2. 醫院很多細菌
醫生今次開了抗生素及塞肛退燒藥,希望幫到晉晉。
晉晉通常早上情況比較好,可能因為有飲奶,又肯食麵包或通粉,但中午過後就不飲不食,不能散熱。4:30pm食了抗生素同高燒退燒藥都冇進展,仍然39度,於是5:30pm同晉晉塞肛,如果一小時內都冇好轉跡象,就要入院了。卒之塞肛後退到37.x度,亦肯食麵包同飲奶,臨瞓前更退至36.x度,即時鬆一口氣。不過我地都冇掉以輕心,9pm再同晉晉食多次退燒藥先瞓覺, 以防佢半夜翻燒。

7月3日
很無奈,晉晉半夜1am又燒返40度, 我地即時叫醒晉晉,幫佢沖涼降溫及食退燒藥,並決定同佢即時去養和。睇左急症,醫生見佢呼吸有d急促,即時照肺,有少少花 - 肺炎,不過不太嚴重。醫生建議留醫,原本想request 半私家,冇房,只有大房available. 姑娘帶我地去病房樓層,叫我地幫晉晉沖涼,並再次塞肛。去到醫院不夠2小時,已可上病房。晉晉上到病房仍算精靈,第一時間搞病床上的電視。


之後姑娘帶晉晉去檢查室抽鼻液同喉嚨分泌物檢查,並在晉晉手上"種豆",以方便注射藥物。晉晉喊得好凄涼,不停望住自己隻手點解會被紥住?晉晉卒之喊到倦極而睡。


隔了一會,姑娘再來幫晉晉打抗生素針,探過熱,已經退燒了。

因為我不能請假,於是老公就白天陪晉晉,我去返工,放工後就輪我陪夜晚。中午時分,老公話可以轉半私家房。因為晉晉不食不飲,醫生建議要吊盬水及葡萄糖水,以供應水份及營養。於是,晉晉就隨身多了一個吊水架。

到了晚上,晉晉又開始有高燒跡象,姑娘立即俾退燒藥晉晉食。醫生話要穩定地退燒至少24小時,先可考慮出院。醫生確定晉晉是感染了人類偏肺病毒,是一隻頗普通但強的病毒。尚欠喉嚨種菌報告要等48小時先有。

7月4日
晉晉整天都冇發燒,下午開始肯食少許通粉同飲奶,醫生檢查完話晉晉好轉中,晩上應該可以停止吊水,出院在望。不過仍要等喉嚨種菌報告。晉晉因為冇再發燒,精神了很多,超活躍。




7月5日
晉晉已有平時食量的一半。晚上醫生巡房,話晉晉星期日應該可以出院,但佢建議住多一晚,星期一先出院,因為晉晉咳時仲有痰聲,希望抗生素可以打針打埋星期一,為一個療程。晉晉的喉嚨種菌報告已出,並沒有發現其他病毒。


7月6日
晉晉在醫院精神很好,主要都是食、瞓、玩,在病房樓層走廊來回穿梭。不過醫生話都係盡量留在病房好d,以免感染其他病菌。



7月7日
晉晉終於可以出院喇!  醫生叮囑出院仲要食多4日藥, 包括抗生素, 再要返去診.  傍晚5:30pm 打多一次抗生素針, 就拾行裝離開.  晉晉好乖肯戴口罩, 又同姑娘bye bye (佢最怕見到姑娘, 因為要打針食藥, 梗係同姑娘bye bye啦啦!)


返到屋企, 成個生猛晒!


人類偏肺病毒 (Human Metapneumovirus)

究竟什麼是人類偏肺病毒?  衛生署衛生防護中心網頁 (http://www.chp.gov.hk/tc/content/9/24/12284.html) 有以下資料提供:


病原體
人類偏肺病毒是一種單鏈的核糖核酸病毒,可在任何年齢人士引致急性呼吸道感染。病毒於二零零一年被首次發現後,於世界各地亦有發現。人類偏肺病毒感染於冬末或初春較為常見。
病徵
人類偏肺病毒一般影響兒童。但成年人尤其是長者及抵抗力弱的人士亦會受感染。人類偏肺病毒在兒童患者中會引致不同嚴重性的病徵,如發燒、咳嗽、呼吸困難或氣促。有些兒童或會出現中耳炎、腹瀉、嘔吐、出疹及發燒抽筋。在成年人中,人類偏肺病毒通常會引致輕微的疾病,病徵包括咳嗽、聲音沙啞、流鼻水及痰多。
傳播途徑
病毒可經由直接接觸傳染性的分泌物而傳播。
潛伏期
潛伏期一般為三至五天。
治理方法
現時,人類偏肺病毒感染並沒有特定的治療方法,患者需留意補充水份。在較嚴重的情況下,患者可能需要氧氣及呼吸機輔助。
預防方法
現時,並沒有疫苗可預防人類偏肺病毒感染,市民應採取一般預防呼吸道感染的措施:
  • 增強抵抗力有助預防感染。應保特均衡飲食、恆常運動、充足休息,避免過度緊張和避免吸煙。
  • 維持良好的個人及環境衞生。
  • 打噴嚏或咳嗽時應掩着口鼻,並妥善清理口鼻排出的分泌物。
  • 打噴嚏、咳嗽、如廁後和進食前應洗手。
  • 保持室內空氣流通及避免前往人多擠迫、空氣流通情況欠佳的地方。
  • 患者應避免接觸兒童或抵抗力弱的人士。

退燒藥原來有分幾種, 多得朋友Mureen提點, 要留意以下用藥組合:
1. Panadol / Paracetamol 藥水或塞
2. Ibuprofen “橙色“藥水
3. Voltaren (diclofenac) 塞
1+2 同時用ok
1+3 同時用ok
2+3 不能同時用

39.5已可以塞voltaren (diclofenac)


最後,希望晉晉身體健康,唔好再受咁嘅苦喇!

沒有留言:

張貼留言